Kompakt premium SUV sınıfının önde gelen modellerinden birisi olan Macan çehresini değiştirerek yenilenen yüzüyle suv severlerin karşısına çıktı. Yeni kasa porsche macan dışta ve içte çok büyük değişimler içermesede baskın bariz farkları bulunduran bir takım yenilenmiş özelliklerle geldi.
Porsche Macan, 2014 yılından beri Dünya yollarında olup ağabeyi Cayenne’i büyük ve pahalı bulan suv severler için üretilmişti. Markanın SUV dünyasındaki mihenk taşlarından biri olan bu aracı, premium araç olmasına karşın 4 yıl içerisinde 350 binden fazla bir satış grafiği gerçekleştirdi. Bu Başarısını devam ettirmek isteyen Porsche, yeni kasa Macan ile yoluna dolu dizgin devam edecek. Porschenin yeni suvu' ne gibi yeniliklerle geliyor?
Yeni Porsche Macan da ön tampon, far yapısı, arka stoplar, arka tampon, yeni jantlar gibi alanlarda değişimler bariz şekilde dikkat çekerken led ön farlar da standart olarak sunuluyor. Güncellenen şasi ile yeni Macan, sınıfındaki spor otomobil kimliğini iyice güçlendirmiş. Bu araçta SUV segmentinde alışılmışın dışına çıkılıp, arka ve ön akslarda farklı genişliklerde ki karma lastiklerle sunuluyor. Bu sayede akıllı ve dört tekerlekten çekiş özelliği sunan Porsche Traction Management (PTM) sisteminden tam verim alınabiliyor.
Gelelim iç mekandaki değişimlere. Bu noktada GT spor direksiyon simidi ilk bakışta göze çarpan detaylardan. Ayrıca klima havalandırma kanallarının yeri değişirken yeni 11 inçlik dokunmatik ekran kolay bir kullanım sağlıyor. Tüm Macan’larda standart olarak sunulan Connect Plus modülü ile otomobil artık tamamen ağ tabanlı. Bu modül, standart online navigasyon sisteminin parçası olan akıllı sesli komut ve gerçek zamanlı trafik bilgisi gibi dijital özellikler ve hizmetler için zemin oluşturuyor. Bu sistemin en önemli özelliklerinden biri ise yoğunluk bazlı trafik verisi sunan son teknoloji ürünü “Here Cloud” sistemi.
Yeni Offroad Precision Uygulamasını kullanarak Macan’la yapılan arazi sürüşlerini kaydetmek ve analiz etmek de mümkün.
MOTOR SEÇENEKLERİ
Porsche, yeni modelin motor seçenekleri konusunda henüz bir açıklama yapmadı ancak giriş seviyesinde 2.0 litrelik dört silindirli turbo beslemeli motorların kullanılmasına kesin gözle bakılıyor. 3.6 litrelik eski V6 motorların yerini ise yeni V6 motorlar alacak.
2019 Macan S ve GTS modellerinin 3.0 litrelik turbo beslemeli V6 motorlara ev sahipliği yapacağı söylenirken model gamının en tepesinde yer alan Macan Turbo’da ise Audi RS4’ten tanıdığımız 2.9 litrelik V6 görev yapacak. Dizel güç üniteleri ise muhtemelen motor gamından çıkarılacak.
Porsche Macan 2.0 (252 HP) 4X4 PDK
Marka
|
Porsche
|
Model
|
Macan
|
Nesil
|
Macan (facelift 2018)
|
Modifikasyonu (Motor)
|
2.0 (252 Hp) 4x4 PDK
|
Kapı
|
5
|
Güç
|
252 bg /5000-6800 dev/dak
|
Maksimum sürat
|
227 km/saat
|
Yakıt deposu hacmi
|
65 Lt
|
Üretim başlangıç yılı
|
2018 yıl
|
Kasa tipi
|
SUV
|
Koltuk
|
5
|
Uzunluk
|
4686 mm.
|
Genişlik
|
1923 mm.
|
aynalar dahil genişlik
|
2098 mm.
|
Yükseklik
|
1624 mm.
|
Dingil Mesafesi
|
2807 mm.
|
Aerodinamik
|
0.35
|
Yerden yükseklik
|
190-230 mm.
|
Yaklaşım açısı
|
16.9-18.5°
|
Kalkış açısı
|
23.6-25.3°
|
rampa açısı
|
16.9-18.8°
|
sığ derinliği
|
300 mm.
|
Bagaj hacmi en az
|
500 Lt
|
Bagaj hacmi en fazla
|
1795 Lt
|
Motor pozisyonu
|
Ön, boyuna
|
Motor hacmi
|
1984 cm3
|
Tork
|
370 Nm /1600-4500 dev/dak
|
Yakıt Sistemi
|
Direkt enjeksiyon
|
Türbin
|
Turbo kompresör
|
Silindir pozisyonu
|
Inline
|
Silindir Adedi
|
4
|
Silindir çapı
|
82.5 mm.
|
Silindir içi vuruş
|
92.8 mm.
|
Silindir başına düşen valf
|
4
|
Yakıt Tipi
|
Benzin
|
Çekiş
|
4x4
|
Vites sayısı (otomatik şanzıman)
|
7 PDK
|
Ön süspansiyon
|
Bağımsız çoklu bağlantı
|
Arka süspansiyon
|
Bağımsız,yamuk kollu
|
Ön frenler
|
Hava soğutmalı diskler
|
Arka frenler
|
Hava soğutmalı diskler
|
ABS
|
Evet
|
Direksiyon tipi
|
Direksiyon kutusu
|
Direksiyon
|
Elektrik Direksiyon
|
Ağırlık
|
1795 Kg
|
Maksimum ağırlık
|
2510 Kg
|
Lastik boyutu
|
235/60 R18 103W; 255/55 R18 105W
|
Jant Boyutu
|
9J x 18 ET21
|
0 komentar :
Yorum Gönder