Yeni
Yükleniyor..

VW POLO 6N (1992-1999) ROLONTİ PROBLEMİ

6N Kasa pololorda neredeyse kronikleşmiş hale gelen rolonti düzensizliği ve peşinden durduğumuzda stop etme problemi hepimizi çileden çıkaran bir sorundur. Bir tamirciye gittiğimizde hemen boğaz kelebeği temizliği klasikleşmiş bir tedavi uygulamasıdır.Ancak bu genellikle sorunu çözmüyor.Peşinden suçlu hemen bulunuyor  ve ''Boğaz Kelebeği'' Arızalı Değiştirelim abi lafları herkesin ustalardan duyduğu ilk cümleler oluyor ve gözümüzün önünde paracıklar uçuşmaya başlıyor.Güzelim moraller anında yerlebir oluyor ve yüzler asıklaşıyor.Nereden mi biliyorum aynısı başıma geldi de ondan.Boğaz kelebeğini ameliyata alıp içinde nevar neyok (Bazı ustalar  gibi sadece hava filtre kapağını söküp spreyle değil) civatalarına kadar temizledim ama nafile rolanti ibresi bi aşağıda bi yukarıda kafasına göre takılmaya devam ediyordu.Hele birde kırmızılarda durduğumda stop etmiyor mu kafayı yedirecekti bana taki merakımdan aşağıdaki resimde solda  mavi daire içinde işaretlemiş olduğum parçayı merak edip kurcalamaya başlamama kadar.Sonradan öğrendim kadarıyla ismi selonoid valfiymiş.

Valfin Görevi

Kanister kutusunda depolanan benzin buharının tahliye edilerek emme manifolduna gönderilmesini sağlayan selenoid valfe, "benzin buharı tahliye valfi" veya "karbon kanister selenoid valfi" veya "Purge VSV" denir. 
Benzin buharı tahliye valfi (karbon kanister selenoid valfi), normalde kapalı olan bir elektromanyetik valftir ve açılıp kapanarak, benzin buharının akışını kontrol eder. Çalışırken “tık tık tık” şeklinde sesi duyulabilir, bu valfin açılıp kapanma sesidir normaldir. Bu ses her zaman gelmez, sadece kanister haznesindeki benzin buharı boşaltılırken çalışır. Karbon kanister selenoid valfi, genelde emme manifolduna – gaz kelebeğine yakın, benzin buharı giriş hortumu üzerinde bulunur, benzin buharı hortumu gaz kelebeği boğazına kelepçeli olarak takılıdır.

                                                

işte ben bu valfin çıkışındaki hortumun ucunu söktüğümde (hortumun ucu boştayken) devir göstergesinin  sabitlendiğini gördüm.fakat devir 1000 in biraz üzerindeydi.Hortumun ağzının çak az kısmını parmağımla kapattığımda (manifoltun hava  çekmesine müsade ediyoruz.) devirin biraz düştüğünü hissetim.


  

Hortumun ucuna Bir tükenmez kalemin uç kısmının dış plastiğini taktım ağzı küçük olduğu için giren hava miktarı nedeniyle devir 1000 de çivi gibi sabit çalışıyor. yaklaşık 1 yıldır böye biniyorum.Şu anda devir ve stop etmeyle ilgili bi problemim yok. Gerçi parça pahalı bişi değil 70 80 tl gibi fiyatı vardı 1 yıl önce.Ama eringeçlikten bi el atamadım.Böyle kullanmanın  bi zararı varmıdır bilmiyorum.Bu  yazıyı bu problemi yaşayanlara bir nebze yardımcı olmak maksadıyla yazdım.

Google Plus'da Paylaş

Yazar Oto Bilgi Servisi

Otomobiller üzerine olan aşırı ilgimden dolayı arabalar konusundaki bilgilerimi elimden geldikçe sizlerle paylaşmak için bu blog sitemi oluşturdum.
    Blogger Yorumları
    Facebook Yorumları

1 komentar :

  1. ilk çalıştırmada rolanti düşük sebebi bu parça olabilirmi bu parçanında çalışmadığını tespit ettim

    YanıtlaSil