Ford, tamamen yenilenen Focus modelinin tanıtımını Londra'da gerçekleştirdi.Ford tarafından yapılan açıklamaya göre,yeni focus'un şimdiye dek üretilen en kabiliyetli ve teknik açıdan en yetkin tasarım olduğu belirtildi.
Segmentindeki otomobiller arasında en güvenli ve keyifli sürüş deneyimi sağlayan, 1998'de ilk modelinin satışa sunulmasından beri Avrupa'da yaklaşık 7 milyon, dünya çapında ise 16 milyondan fazla satılan Ford Focus, sıfırdan yeniden tasarlandı.
Yeni Ford Focus'un tasarımında, çok çeşitli kullanıcı deneyimleri sunmak için geliştirilen "insan odaklı" felsefe benimsenirken, teknolojik, ergonomik ve kullanıcı odaklı özellikler birleştirildi.
Yeni Ford Focus, kendi segmentinin lideri
Ford Avrupa Ürün Geliştirme Başkan Yardımcısı Joe Bakaj, Yeni Ford Focus'un, kendi segmentinde teknoloji ve sürüş keyfinin zirvesinde yer aldığını dile getirdi.Sıfırdan tamamıyla yeni bir otomobil üretme şansının pek sık ortaya çıkmadığını vurgulayan Bakaj, şunları ifade etti:"Yeni Focus'ta segmentinin en iyi otomobilini geliştirebilmek için bu şansı sonuna kadar kullandık. Her alanda gerçekleştirilen inovasyon, benzeri görülmemiş bir ustalıkla yeni bir Focus yaratmamıza, eşsiz bir sürüş ve yolculuk deneyimi sunmamıza yardımcı oldu. Yeni Focus, bugün itibarıyla segmentinin izlemesi gereken özellikleri, limitleri belirlemiş bulunuyor. Şimdiye dek yarattığımız en iyi otomobil olduğuna inandığım bu aracın hayat bulmasına yardımcı olan ekiple gurur duyuyorum."dedi.
Ford Motor Company Grup Başkan Yardımcısı ve Avrupa, Orta Doğu ve Afrika Başkanı Steven Armstrong da Focus'un, 20 yıldır Avrupa'da ana modellerinden biri konumunda bulunduğuna işaret ederek,Tasarım, teknoloji ve sürüş keyfi açısından başı çeken Focus, otomobilseverlerin Ford hakkında sevdiği her şeyi temsil ediyor. Geçen yıl Avrupa genelinde C segmentin otomobil satışlarının yaklaşık beşte birini oluşturduğu düşünüldüğünde Focus, şirketimiz için olduğu kadar müşterilerimiz için de önemini korumaya devam ediyor. Bu, şimdiye kadar ürettiğimiz en iyi otomobillerden biri."açıklamasını yaptı.
YENİ FOCUS'UN ÖZELLİKLERİ
CUV tasarım hatlarına sahip "Active" ve lüks donanım detaylarıyla ön plana çıkan "Vignale" serileri ilk defa yeni Focus'la sunuluyor.Avrupa'daki Ford modellerinde ilk kez kullanılan "Head-up" gösterge, yeni Ford Focus sürücülerine direksiyonda daha fazla güven verirken, geliştirilmiş otomatik park sistemiyle tam otomatik park manevraları kolay bir şekilde yapılabiliyor.Acil durum manevra destek sistemi, çarpışmaları önlemeye yardımcı olmak için sürücülerin, duran veya yavaşlayan diğer araçların çevresinden dolaşmasına destek veren bir teknoloji olarak segmentte ilk kez sunuluyor.
Yeni Ford Focus ile ilk defa sunulacak özellikler arasında seçilebilir sürüş modları da bulunurken, söz konusu özellik yüksek sürüş konforu sağlıyor. Araçta ayrıca, FordPass Connect entegre modem, kablosuz şarj bölmesi, 8 inç renkli dokunmatik ekranlı SYNC 3 ve B&O PLAY ses sistemi bulunuyor.
Ödüllü EcoBoost benzinli ve 8 ileri otomatik şanzıman ile kombine edilen yeni tasarım EcoBlue dizel motorları yüksek performans sunarken, yüzde 10'a varan yakıt tüketimi iyileştirmesi sağlıyor.Yeni Focus ile ilk defa sunulacak "Dur&Kalk" fonksiyonuyla geliştirilmiş adaftif hız kontrol sistemi, trafik levhası tanıma ve şerit hizalama teknolojileriyle de kullanıcıya güvenli ve konforlu sürüş ortamı sunuluyor. Yeni kamera sistemiyle geliştirilmiş dinamik ön far sistemi ise viraj ve dönemeçlerde geniş açılı viraj aydınlatması sunuyor.Yeni Focus’ta sunulacak 13 farklı dış renk arasında portakal ışıltısı, ada mavisi, kumsal grisi ve Vignale'ye özel dört kat uygulanan koyu dut moru ön plana çıkıyor.Ayrıca Ford Focus'un 2019 modeli 76.500 TL'den başlayan fiyat seçenekleri ile satışa sunuluyor.
2019 FORD FOCUS IV HB 2.0 EcoBlue (150 Hp) Automatic Özellikler
Marka
|
Ford
|
Model
|
Focus
|
Nesil
|
Focus IV Hatchback
|
Modifikasyonu (Motor)
|
2.0 EcoBlue (150 Hp) Automatic
|
Kapı
|
5
|
Güç
|
150 bg /3500 dev/dak
|
Maksimum sürat
|
207 km/saat
|
Hızlanma 0 - 100 km/saat
|
9.3 saniye
|
Yakıt deposu hacmi
|
47 Lt
|
Üretim başlangıç yılı
|
2018 yıl
|
Kasa tipi
|
Hatchback
|
Koltuk
|
5
|
Uzunluk
|
4378 mm.
|
Genişlik
|
1825 mm.
|
aynalar katlı genişlik
|
1848 mm.
|
aynalar dahil genişlik
|
1979 mm.
|
Yükseklik
|
1454 mm.
|
Dingil Mesafesi
|
2700 mm.
|
Ön tekerlek izi
|
1572 mm.
|
Arka tekerlek izi
|
1553 mm.
|
Aerodinamik
|
0.27
|
Yerden yükseklik
|
112-135 mm.
|
ön çıkıntı
|
909 mm.
|
arka çıkıntı
|
769 mm.
|
Bagaj hacmi en az
|
375 Lt
|
Bagaj hacmi en fazla
|
1354 Lt
|
Motor pozisyonu
|
Ön, enine
|
Motor hacmi
|
1996 cm3
|
Tork
|
370 Nm /2000-2500 dev/dak
|
Yakıt Sistemi
|
Dizel - Commonrail
|
Türbin
|
Turbo kompresör / Intercooler
|
Valf yapısı
|
DOHC
|
Silindir pozisyonu
|
Inline
|
Silindir Adedi
|
4
|
Silindir çapı
|
84 mm.
|
Silindir içi vuruş
|
90 mm.
|
Sıkıştırma oranı
|
15.8
|
Silindir başına düşen valf
|
4
|
Motor yağı kapasitesi
|
7.25 Lt
|
soğutma sıvısı
|
8.3 Lt
|
Yakıt Tipi
|
Dizel
|
Çekiş
|
Ön
|
Vites sayısı (otomatik şanzıman)
|
8
|
Ön frenler
|
Hava soğutmalı diskler
|
Arka frenler
|
Disk
|
ABS
|
Evet
|
Direksiyon tipi
|
Direksiyon kutusu
|
Direksiyon
|
Elektrik Direksiyon
|
En az dönüş açısı
|
11.0 m
|
Şehir içi yakıt tüketimi
|
5.3-5.6 Lt/100 km
|
Şehir dışı yakıt tüketimi
|
3.9-4.1 Lt/100 km
|
Ortalama yakıt tüketimi
|
4.4-4.6 Lt/100 km
|
Emisyon Standardı
|
EURO VI d
|
CO2 Emisyonları
|
114-121 g/km
|
Ağırlık
|
1443 Kg
|
Maksimum ağırlık
|
2045 Kg
|
Tavan Yükü
|
75 Kg
|
Frenli treyler yükü (12%)
|
1600 Kg
|
Frensiz treyler yükü
|
750 Kg
|
Römork burun yükü
|
90 Kg
|
Lastik boyutu
|
195/65 R16; 205/60 R16; 215/50 R17; 235/40 R18
|
Jant Boyutu
|
6.5J x 16; 7J x 17; 8J x 18
|
0 komentar :
Yorum Gönder